Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia tramwajowa do Dworca Zachodniego wyjątkowo kosztowna? Zgłoszono 7 ofert w przetargu, wszystkie powyżej budżetu

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Tramwaj do Dworca Zachodniego okaże się zbyt kosztowny?
Tramwaj do Dworca Zachodniego okaże się zbyt kosztowny? Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Tramwaje Warszawie poinformowały o ofertach, które wpłynęły w związku z planowaną inwestycją - budowy linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. W przetargu zgłosiło się siedem firm. Problem w tym, że wszystkie oferty przekraczają zaplanowany budżet.

Tramwajarze otworzyli oferty w przetargu na budowę trasy od Dworca Zachodniego do węzła ulicy Grójeckiej. Zgłosiło się siedem firm i konsorcjów. Ich propozycje przekraczają zarezerwowany na tę inwestycję budżet.

Krótka, bo licząca tylko 1,6 km trasa, częściowo będzie przebiegać w tunelu, który biegł będzie pod Al. Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Podziemny przystanek końcowy będzie zlokalizowany w okolicy peronów WKD. Prosto z przystanku będzie można wyjść na poziom -1, do przejścia podziemnego.

Tramwajarze nie wybrali jeszcze sposobu budowy tunelu, choć jak zapewniają na pewno nie będą to tarcze TBM, czyli takie, które drążyły tunele metra.

Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha wepnie się istniejącą sieć tramwajową.

Dworzec Zachodni. Wszystkie oferty za drogie

Budżet został określony na kwotę 276,302 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź, które proponuje 345,015 mln zł. ZUE i Fabe Polska zaoferowało 362,629 mln zł brutto, konsorcjum Balzola Polska i Lantania – 365,523 mln zł, konsorcjum Strabag i Strabag Rail – 382,073 mln zł, Gulermak – 416,353 mln zł, Dogus Insaat ve Ticaret – 448,662 mln zł, Budimex – 477,598 mln zł.

Zaproponowane kwoty przekraczają znacznie zaplanowany budżet.

- Musimy przeanalizować oferty i wtedy będziemy podejmować decyzję - powiedział rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Odcinek od Dworca Zachodniego do ulicy Grójeckiej jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa.

Źródło: PAP

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto