![Sklep (przedsiębiorca) przy zwrocie towaru musi nam oddać...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/bb/15/654e856f61e4d_o_large.jpg)
Ważne! Black Friday, Black Week. Wyprzedaże, promocje. Co ze zwrotem towaru?!
Sklep (przedsiębiorca) przy zwrocie towaru musi nam oddać kwotą, którą na ten towar wydaliśmy. Co z kosztami przesyłki zapłaconymi przy zakupie towaru oraz kosztami przesyłki związanymi ze zwrotem towaru? Sprzedawca musi nam zwrócić koszty przesyłki, które pokryliśmy przy zakupie towaru, ale liczone według najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie (odbiór osobisty, a więc bez kosztów nie jest brany pod uwagę). Sprzedawca nie ma jednak obowiązku pokrycia naszych kosztów zwrotu towaru (opakowanie, zabezpieczenie, nadanie), ale może to zrobić. Jeśli jednak sprzedawca wcześniej nie informował kupującego, że to on będzie musiał pokryć koszty ewentualnego zwrotu towaru, to te koszty musi ponieść.
Podstawa prawna: art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta.
Zobacz kolejny slajd